tisdag 28 januari 2014

"Vad bör man väga...?"

Jag blir så trött på sånna forumtrådar. "Om jag är si o så lång, hur mycket ska jag väga då"?. Varför känner man att man måste fråga helt okända människor om sin vikt? Det blir ju bara så att folk svarar o ger typ ett spann på 20-30 kilo. Kan man inte bara se till sig själv o vad man trivs med, utan att utgå från bmi eller vilket mätinstrument man nu tänker kolla på?

Sen tröttnar jag också på dom som svarar "typ ... kg, då är du som snyggast!". Hur kan dom veta det? Dom känner ju inte personen i fråga! Den senaste tråden jag såg handlar om en tjej som har samma längd som mig, så då blev jag ju lite nyfiken på vad folk svarar. O ja, tydligen är det vissa som tycker att jag borde gå ner runt 25 kilo till.... Vet inte riktigt hur dom tänkte där. Det här med att tänka på hur kroppen är uppbyggd är ingenting för dom, märks ganska tydligt. Jag har ju definitivt inte 25 kilo att ta bort. Om jag inte börjar ta av musklerna då... Men då skulle det ändå bara bli massa skinn som hände på en bred benstomme till slut.... Inte snyggt...

Näfanken, hitta en vikt ni trivs med o kör på det. Strunt samma om det är bmi 19 eller 29. Om man mår bra (både fysiskt o psykiskt) så borde det vara den bästa vikten, eller hur?


//Hon som tänker satsa på att gå ner 10 kilo till, o fortfarande vara överviktig. Men damn hot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar