måndag 30 december 2013

Hujj!

Nu är snart detta året slut, o det har bannemej gått undan. Jag hinner knappt med :P

Letade nyss upp min lilla lista över de mål som jag hade tänkt uppfylla det här året. O jag har iaf klarat av 50% av dom, så det får man väl va nöjd med :)
- Träna minst 60 pass - Ja det har jag gjort, o definitivt med råge. I september blev jag ju inbjuden till ett fb-event där man skulle träna 100 pass från 1 september till årsskiftet. O detta kommer jag ha klarat av när denna dagen är över :D Tyvärr funkar inte träningsstatistiken på Nordic Wellness hemsida för tillfället, så jag vet inte hur många pass det har blivit allt som allt. Men det är definitivt mer än 60 :D
- Få på mig de rosa byxorna i strl 42 - Hittade dessa byxor i garderoben nu när jag rotade runt. O så insåg jag att de var inte alls i strl 42, utan strl 44. Men men... På gick de iaf! De sitter inte snyggt, men de sitter på. Jag verkar vara en sån person som går ner i vikt "uppifrån o ner", så att låren är det sista som tas. Så de är för stora i midjan o tighta över låren :P Men som sagt, de sitter på! :D
- Sluta röka - Nja, det gick ju åt pipan... Inte så konstigt, eftersom jag inte ens fokuserat på det. Jag är fortfarande i "jag borde"-stadiet, o har inte riktigt kommit till "jag ska!" än. Så jag får väl fortsätta pusha mig i den riktningen under 2014.
- Kunna springa 5 km utan att dö - O det är samma här. Har inte fokuserat alls på det, så det är inte uppfyllt. Jag kanske skulle klara av det om jag testade, men det är ju så förbannat trååååkigt att jag blir obstinat tonåring så fort jag tänker på det :P

Så är det väl dags att lägga upp en plan över nästa år, o de mål som jag ska uppnå då (vägrar kalla det nyårslöften, för då känns det nästan dömt att misslyckas från början...). Några saker har jag iaf kommit på:
- Ta de sista kilona. Nu är det 14 kvar tills jag nått min absoluta målvikt. Mind=blown! Såhär nära har jag aldrig varit. Så jag känner peppen :D
- Klara av 5 chins. Ja det känns väl ganska givet egentligen. Chins är ju nått jag vill bli bra på, o 5 stycken känns som ett lagom antal till en början.
- Bli bättre på morgonträning. O det ska väl inte va så svårt. Ska ju gå i skolan under våren igen, så då kommer jag ha tiden. Det är bara motivationen som det är lite sämre med :P Men iaf 3 dagar/vecka med morgoncardio borde jag kunna få ihop. O här kan jag nog få in mitt "springa 5 km utan att dö"-mål också. Perf!



Så vad har hänt de senaste 10 dagarna då? Jo planen att ta 110 i marklyft på julaftons morgon gick alldeles fantastiskt bra :D Försökte mig på 115 också, o det var näääästan så det gick. Men 110 är bannemej inte fy skam. Jag är tydligen ganska stark! :D O armbågen har blivit bättre. Har inte känt av någonting de senaste dagarna, så det är ju skönt. Men jag tänker ta en paus i min dips-träning så inte samma sak händer igen. Så fokus får ligga på chinsen istället. Man älskar ju chins! Speciellt med tanke på att jag klarade av att göra en igår :D

Nu ska jag börja förbereda mig på ett dubbelpass under dagen. Först kettlebells, o sen mitt rumpa/baksida lår-pass. Känns som en bra avslutning på detta träningsår :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar