torsdag 5 december 2013

Jag älskar pepparkakor!

Men att äta "vanliga" pepparkakor hela tiden är ju inte nyttigt, varken för mig eller någon annan. Så, vad har jag för lösning på mitt pepparkakssug? Jo jag har köpt på mig av Dalblads pepparkaksbars o pepparkakswhey. Så nu kan jag äta pepparkaksdeg till frukost :P Blandar pulvret i min morgonkvarg, o det blev helt okej. Kanske liiite för sött bara. Så jag funderar på att blanda med rysk yoghurt eller nått istället. I vilket fall får jag pepparkakssmaken iaf, o det gör mig nöjd :D
Sen har jag också letat lite efter recept på olika grejer till jul, o hittat en del med pepparkakssmak. Så jag kommer ju givetvis köra på o göra sånt inom en snar framtid. Som sagt, jag älskar pepparkakor.
Jag har bland annat hittat pepparkaksproteinfudge på bloggen Tasty Health, LCHF-pepparkaksglass o LCHF-pepparkaksmuffins på bloggen 56kilo.se. Så jag kommer ha att göra :D Ska också testa att göra 2 olika sorters saffransbullar, o kanske lite annan fudge. Jul är kul! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar