torsdag 4 juli 2013

Hets-läsning!

Istället för att träna igår (kunde inte förflytta mig på ett normalt sätt, utan pysslade mest med vaggande framåt) så bestämde jag mig för att läsa lite ur de böckerna jag hämtade på biblioteket under dagen.

GI-Noll!: För kvinnor som vill äta sig smala. Det gick väldigt snabbt o lätt att läsa igenom den. Sånna böcker gillar jag :D O så insåg jag att jag har låtit kaloriräknandet ta alldeles för stor del i mitt liv det senaste. O att jag har varit dålig på att äta tillräckligt med fett. Så jag tänker köra på Sten Stures +25-program med högst 18 gram kolhydrater per dag. Då blir det lite räknande, men inte så hysteriskt som jag har hållit på med de senaste månaderna. O då har ju faktiskt min viktnedgång gått väldigt segt, så jag behöver nog den här omstarten. Så på måndag är det jag som ställer mig o gör stora mängder köttfärsbiffar :D

Helhetsmetoden: Nå din hälsovikt med KBT & LCHF. Började läsa i denna också. Så nu har jag gått igenom kapitel 1 o ritat upp en målbild, o tänkt igenom för- o nackdelar med att nå mitt mål. En del gick också ut på att tänka igenom för- o nackdelar med att fortsätta som jag gör nu. Lite av en ögonöppnare faktiskt, högst intressant! :D O nu ska jag läsa igenom den här boken under de kommande 12 veckorna, istället för att stressa igenom kapitlen o hoppas att det hjälper mig. Jag måste ju lugna ner mig o tänka mer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar