fredag 19 juli 2013

Ganska nöjd

Även om jag inte kom iväg till gymmet de här två dagarna som jag var ledig så känner jag mig ganska nöjd. Har ju "lek-tränat" med mitt Wii båda nätterna, o sen morgonpromenerat 5-6 km två gånger. Så jag har ju inte enbart suttit o möglat framför datorn, o man ska ju va nöjd över det lilla :)

O den tiden som jag har suttit o möglat framför datorn så har jag passat på att kika runt på lite LCHF-sidor o -forum. Läste på flera ställen att ett för högt proteinintag tydligen kan göra så det går segt att gå ner i vikt, o om man har mycket övervikt ska man hålla sig till mindre än 1 gram protein per kilo kroppsvikt. O det har jag ju inte gjort det senaste... Jag ligger snarare på 1,5-2 gram protein per kilo kroppsvikt. Kanske är det som gör att min vikt går segt neråt nu? Så nu funderar jag på om jag ska försöka sänka proteinmängden o höja fettmängden en del. Vet inte hur bara, jag får ju i mig en himla massa protein även om jag inte använder proteinpulver o sånt. Det här med att äta rätt är bannemej inte lätt...

I vilket fall ska jag inte göra några större förändringar nu. Ska ju jobba 3 nätter, o sen ha semester. Så jag ska bara chilla ett tag :D

 Fantastiska saker man kan se när man morgonpromenerar. Bland annat en hög med sladd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar