måndag 18 mars 2013

Dags att få koll

De senaste veckorna har jag fokuserat som mest på träningen, o kosten har liksom kommit i andra hand. Jag går på nån sorts rutin, men det är inte den bästa rutinen. Visst, jag äter inte massa skräp, men jag hade kunnat äta bättre. Så; nu är det dags att få koll! Jag börjar ju bli lite trött på att ligga på samma vikt +/-2 kg hela tiden. Med andra ord får det bli mycket fokus på dieten nu det närmaste. Nu har jag ju liksom ett träningsschema som känns bra så jag behöver inte tänka allt för mycket på det (förutom att tänka på att jag ska komma iväg...).

Så nu har jag laddat ner Matdagbokens app till telefonen så jag kan fylla i den hela dagarna. Tänkte att jag kör på att äta som vanligt de kommande 2 dagarna, för att hitta mina fällor o se vad jag måste förändra. Sen så är det bara att köra på :)

Enligt matdagboken ska jag ligga på 1770 kcal per dag, o då blir det 157 g fett, 66 g protein o 22 g kolhydrater. Vet redan nu med mig att jag kommer ligga högre på proteinet då jag ju kör på proteinshakes o äter mycket ägg o sådär. Men så får det va! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar